Pomysł wprowadzenia obowiązkowego ubezpieczenia OC dla rowerzystów nie przyniesie oczekiwanych rezultatów w postaci zmniejszenia liczby wypadków drogowych powodowanych przez cyklistów. Taki pogląd przedstawił Mariusz Wichtowski, prezes zarządu Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, w swoim artykule pt. ?Obowiązkowe OC dla rowerzystów? To się nie sprawdzi?, dla serwisu internetowego Wyborcza.biz (Gazeta.pl).
Polscy podróżni, którzy w ostatnim czasie mieli wypadek drogowy w Rumunii, powinni mieć się na baczności. Jeśli sprawca zdarzenia był ubezpieczony w lokalnej firmie Astra Asigurări, mają niewiele czasu, aby zgłosić roszczenie i uzyskać odszkodowanie.
Z dniem 1 kwietnia weszła w życie umowa o wzajemnym honorowaniu Zielonych Kart pomiędzy Polską a Azerbejdżanem. Umowę zawarło Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych z Biurem Azerskim ? Compulsory Insurance Bureau (Icbari Sigorta Burosu).
Wywiad z Mariuszem Wichtowskim, Prezesem Zarządu Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych dla Gazety Ubezpieczeniowej.
Nadal w Polsce istnieje wiele wątpliwości dotyczących ustalania odszkodowań z OC komunikacyjnego. Analiza najlepszych rozwiązań prawnych obowiązujących w innych krajach UE może pomóc w usprawnieniu i ujednoliceniu procesu likwidacji szkód w Polsce ? pisze Małgorzata Dziewięcka, ekspert w Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych na łamach Miesięcznika Ubezpieczeniowego.
W krajach takich jak Belgia, Francja, Irlandia, Niemcy, Portugalia czy Włochy, za brak polisy OC właścicielowi może zostać skonfiskowany pojazd. W Niemczech można za to też trafić na rok do więzienia, w Luksemburgu ? nawet na 3 lata! W całej Europie Zachodniej kary dla nieodpowiedzialnych kierowców są znacznie surowsze niż Polsce. Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych zebrało informacje na temat wysokości sankcji za brak OC w państwach europejskich i przestrzega przed podróżowaniem nieubezpieczonymi pojazdami.
Czy powinniśmy obawiać się cudzoziemców na polskich drogach? Ile wypadków powodują goście z zagranicy i czy naprawdę stanowią zagrożenie? Specjaliści z Akademii ubezpieczeń mFind oraz Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych sprawdzili, jak zachowują się zagraniczni kierowcy w naszym kraju.
Astra Asigurări, trzeci co do wielkości zakład ubezpieczeń w Rumunii zostanie postawiony w stan upadłości. Firma od półtora roku znajdowała się pod zarządem komisarycznym. Podjęte działania naprawcze i próby znalezienia zagranicznego inwestora nie powiodły się, dlatego krajowy nadzór finansowy odebrał jej licencję na prowadzenie działalności i skierował do sądu wniosek o ogłoszenie bankructwa.
W I półroczu 2015 r. spadła wartość szkód spowodowanych przez polskich kierowców bez OC na drogach Europy. Na koniec czerwca 2015 r. wyniosła niespełna 2,1 mln zł. W tym samym okresie ub.r. sięgała aż 4,2 mln zł, natomiast rok wcześniej ? 1,7 mln zł.
Z roku na rok na polskich drogach przybywa rowerzystów. Wzrasta też ich udział w kolizjach i wypadkach, zarówno jako poszkodowanych, jak i sprawców. Rodzi to pytania o zabezpieczenie ich odpowiedzialności, jako uczestników dróg. Zanim jednak zaczniemy domagać się od nich ubezpieczeniowych składek, warto przyjrzeć się, gdzie bezpieczeństwo ruchu rowerowego mogą poprawić sami zainteresowani. Zwłaszcza, że w czasie wakacji są szczególnie aktywni ? pisze na łamach Gazety Ubezpieczeniowej Dominik Szczygielski, starszy inspektor w Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, aktywny rowerzysta i miłośnik dwóch kółek.
W 2014 roku polscy kierowcy spowodowali za granicą ponad 46 tys. szkód o średniej wartości 16,4 tys. zł. Postawie Polaków na europejskich drogach w najnowszym raporcie przyjrzeli się specjaliści Akademii ubezpieczeń mfind oraz Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.
W dniu 19 czerwca 2015 r. odbyło się Zwyczajne Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Zatwierdziło sprawozdanie finansowe Biura oraz sprawozdanie z działalności za 2014 r. Zgromadzenie udzieliło absolutorium zarządowi oraz radzie nadzorczej.